Otthonfelújítási Program
Gyakran Ismételt Kérdések
A projekt megvalósításához a Kölcsönigénylő szerződést köthet a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listán szereplő kivitelezőkkel vagy más, a regisztrációs listán nem szereplő kivitelezőkkel, tehát regisztráció nélkül is végezhetőek a Felhívás szerinti tevékenységek.
Az Otthonfelújítási Program Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listára történő regisztráció az ÉMI Nonprofit Kft. által üzemeltetett ofp.emi.hu oldalról elérhető regisztrációs adatlap és nyilatkozat kitöltésével kezdeményezhető.
Pozitív elbírálás esetén a vállalkozás haladéktalanul felkerül a Regisztrációs Listára, ahonnan a lakossági ügyfelek által kiválaszthatóvá válik.
A programban részt vevők a földrajzi adottságok és a regisztrált vállalkozás tevékenységeinek figyelembevételével választhatnak az ellenőrzött, jogosultsági feltételeknek megfelelő kivitelezők (szállítók) közül a közzétételi listáról. Ezáltal az a kivitelező (szállító), amely szerepel az ÉMI Nonprofit Kft. Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listáján a potenciális ügyfelek szélesebb körét érheti el.
Csak abban az esetben, ha integrátori szerepvállalású vállalkozásként regisztrál. Szakági kivitelezőként és generálkivitelezőként nem szükséges. Integrátor szerepkör esetében feltétel, hogy az energetikai tanúsítás tevékenység elvégzésére a vállalkozásnak bármilyen jogviszony keretében szükséges rendelkeznie 1 fő TÉ jogosultságú szakemberrel.
Az integrátori szerepvállalású vállalkozás esetén a vállalt kivitelezések, kiviteli szerződések darabszámához meghatározott létszámú TÉ (energetikai tanúsító) jogosultságú szakember meglétéről szükséges nyilatkozni. (lásd.: Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.2. pont).
A „bármely jogviszony formájában” történő foglakoztatás alatt értendő a munkaszerződéssel, a megbízási szerződéssel, valamint az alvállalkozói szerződéssel történő foglalkoztatás.
Az elsődleges jogosultsági szempont a regisztrációhoz, hogy a regisztráló vállalkozás tevékenységi körei között szerepeljen az adott TEÁOR szám a regisztráció pillanatát megelőzően legalább 1 évvel korábban. Amennyiben ez nem teljesül, úgy arra a tevékenységre nem tud regisztrálni.
Ha a vállalkozás rendelkezik a tevékenységi körei között az adott TEÁOR számú tevékenységgel, akkor jogosult a tevékenység elvégzésére, és az elvégzett tevékenységről számlát kiállítani.
Tehát a jogosultság alvállalkozó bevonásával nem teljesíthető.
Igen, van lehetőség alvállalkozó bevonására a kivitelezői feladatok elvégzéséhez; azonban a regisztráló vállalkozásnak ebben az esetben is meg kell felelnie a Jogosultsági feltételek 2.1 fejezet f) pontjában található TEÁOR előírásoknak.
A kivitelezői regisztrációs adatlapnak része a referenciák bemutatása, ahol a vállalt tevékenység(ek)hez kapcsolódó korábbi referencia adatainak megadásával igazolja a vállalkozás a tapasztalatát, amit az ÉMI NKft. ellenőrizhet. A referencia adatainak megadásán túl lehetéséges, de nem kötelező fotó és/vagy referenciaigazolás csatolása is. A regisztráló vállalkozónak külön dokumentációt nem kötelező összeállítania erre a célra.
A kizárólag energetikai tanúsításokat végző vállalkozások számára nem készült regisztrációs felület, így regisztrációra ebben az esetben nincs lehetőség.
Igen, amennyiben a vállalkozása regisztrál az ofp.emi.hu felületen kivitelezőként. (Tehát a két regisztráció egymástól független.)
Generálkivitelezőként regisztrálni csak akkor lehetséges, ha a beruházás valamennyi szakági feladatához szükséges jogosultsági feltételt teljesíteni tudja a vállalkozás.
A végleges Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Felhívás elérhető közvetlenül az ofp.emi.hu oldalon a „Tájékoztatók, segédletek” menüpontból. A felhívás tartalmazza a kivitelezőként történő regisztráció jogosultsági és egyéb feltételeit, valamint a regisztráció során csatolandó dokumentumok körét.
Amennyiben a Regisztrációs Felhívás megismerése után további kérdése merül fel a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációval kapcsolatban, kérjük a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címen keressen bennünket bizalommal.
Kérjük, hogy a hibás e-mail címmel regisztrált vállalkozás pontos nevének és adószámának megjelölésével szíveskedjen írásban, a kivitelezoiregisztracio@emi.hu címen kérvényezni, hogy korábbi regisztrációját töröljük a rendszerből. A törlést követően lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon a helyes adatokkal.
Az Otthonfelújítási Program során a kölcsönigénylés benyújtásához kötelezően szükséges KEHOP Plusz_4.1.8_24_ML153U_Költségvetés_és_nyilatkozatok vagy a KEHOP Plusz_4.1.7_24_ML153U_Költségvetés_és_nyilatkozatok fileok automatikusan generálják a Kölcsönigénylő és a kivitelező közötti vállalkozói szerződést.
Tájékoztatjuk, hogy a 2025. január 1-jét megelőzően – a korábban hatályos, ’Vállalkozási Szerződés az „Otthonfelújítási Program Lakossági energiahatékonysági beruházások megvalósításához (RRF-REP-10.13.1-24)”’ elnevezésű Kivitelezői Szerződés minta alapján - megkötött kivitelezői (vállalkozási) szerződések továbbra is hatályban maradnak.
Kizárólag abban az esetben van szükség meghatalmazottra és hozzá kapcsolódóan a meghatalmazás benyújtására, amennyiben a cég hivatalos képviselője helyett más jár el a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Kérelem benyújtásának tekintetében.
Amennyiben a hivatalos képviselő jár el, úgy kérjük, válassza a „Nincs meghatalmazott, a vállalkozás hivatalos képviselője jár el a regisztráció során” lehetőséget.
A hiánypótlások teljesítése a hiánypótlásra felhívó levélben található linken keresztül nyíló felületen történik. Amennyiben a hiánypótlási levelünk e-mailben kéri a dokumentáció csatolását, úgy kérjük, hogy a megjelölt kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mailcímre küldje meg a dokumentumo(ka)t a regisztráló vállalkozás nevének, adószámának és egyedi regisztrációs azonosítójának megjelölésével.
A regisztrációs felhívás 2.1) fejezet o) alpontja szerint:
„A regisztráló kivitelező rendelkezzen a vállalt szakágban legalább három, az elmúlt két évben teljesített referenciával. A referenciák megadása a kivitelező nyilatkozata alapján az adatlapon történik, a következő adatok feltüntetésével: megbízó neve, telefonos elérhetősége, e-mail címe, a megbízás értéke, időtartama és a műszaki tartalom.”
A Felhívás tehát nem tartalmaz további kikötést a referenciákra vonatkozóan, vagyis nemcsak korábbi otthonfelújításos referencia, hanem bármilyen egyéb, a fenti pontnak megfelelő referencia is elfogadható a választott beruházási elem kapcsán.
Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy az elmúlt két év a referenciák vonatkozásában az elmúlt két lezárt üzleti évet jelenti.
Azt, hogy Ön jogosult-e vállalkozását regisztrálni a Programban, elsősorban nem a kapcsolódó szakképesítések (kőműves szakember) megléte határozza meg, hanem az, hogy vállalkozása hatályos cégkivonatában (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói nyilvántartásában) a vállalkozás tevékenységi körei között megtalálható-e a Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek i. – iiiv. alpontjainak táblázatai szerint az adott beruházási elem elvégzéséhez szükséges TEÁOR kód (1. oszlop), mely bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően, és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)
Fontos, hogy regisztrációját vállalkozása kapacitásainak és jogosultságainak megfelelően végezze el.
Ebben az esetben Ön valószínűleg nem a helyes kamarai azonosítót adta meg a regisztráció során. Ahogyan a regisztrációs felület ide vonatkozó pontjában („Kivitelezői nyilvántartási száma (KIVREG)”) a kitöltendő mező alatti segédletben is szerepel, kamarai nyilvántartási szám formátuma 00A00000 vagy 00B00000 (0=számjegy, tehát 2 számjegy, egy A vagy B betű és 5 számjegy).
A regisztrációs felületen ennél a pontnál „A regisztrációs adatlapon megadott KIVREG szám összevetése a Kamarai Nyilvántartó Rendszer nyilvántartással.” mondatban a belinkelt hivatkozásra (kék betűszín, aláhúzott rész) kattintva a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oldala, azon belül a Kamarai Nyilvántartó Rendszer felülete nyílik meg. Itt a „Kivitelező keresése” – „Adószám törzsszáma” pontban a regisztrálandó vállalkozás adószámának megadását követően, valamint a lap alján a „Hatókör” pontban az „aktív kivitelezők” kiválasztását követően a „Keresés” gombra kattintva a találatoknál megjelenik a vállalkozás (amennyiben a céget korábban már regisztrálták a kamaránál). Itt, a vállalkozás neve alatt az első sorban található az a 8 jegyű kamarai nyilvántartási szám, amelyet a regisztráció során meg kell adni.
Amennyiben Ön még nem rendelkezik ezzel a nyilvántartási számmal, kérjük, hogy az MKIK oldalán a következő tájékoztató felületen keresztül kapott információk alapján végezze el a kamarai regisztrációt: https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2.
Meglévő regisztrációjához kapcsolódó adatainak módosítására bármikor lehetősége van adatmódosítási kérelem formájában.
Ezt egy cégszerűen aláírt hivatalos kérelemben (melyben szerepel a vállalkozás pontos neve, adószáma és a kivitelezői regisztráció során kapott egyedi azonosítója) tudja megtenni, melyben részletezni szükséges, hogy meglévő regisztrációja vonatkozásában mely adat(ok) módosítására van szükség.
Fontos, hogy tételesen és pontosan fejtse ki, nevesítse, a regisztráció mely pontjában mely adatot miről mire kéri módosítani.
Kérjük, hogy a módosítási igény megfogalmazásakor a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Felhívásban foglaltaknak megfelelően, egyértelműen és pontosan fogalmazzon.
-
Amennyiben vállalandó tevékenységet érint a módosítás (pl. nem került felvételre a regisztráció során valamennyi vállalandó tevékenység TEÁOR száma), szíveskedjen az újonnan felvételre kerülő tevékenység(ek) pontos megnevezését (az „Otthonfelújítási Program” Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Felhívása szerinti pontos elnevezéssel) és TEÁOR kódját megadni a kérelemben, továbbá nyilatkozni szükséges arról, hogy az újonnan felvenni szándékozott tevékenység(ek) vonatkozásában a regisztrált vállalkozás megfelel-e a Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1) Jogosultsági feltételek pontjában előírtaknak.
Amennyiben a módosítás hatjegyű TEÁOR-t érint, úgy kérjük, vegye figyelembe, hogy a regisztráció során a regisztrációs felületen a vállalt hatjegyű TEÁOR kód kiválasztásakor a következőkről nyilatkozik: „Nyilatkozom, hogy vállalkozásom az alábbi tevékenységet ténylegesen végzi, a gyakorlatban is folytatja, és vállalom, hogy ezt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara rendszerében rögzítem.”
Kérjük tehát, hogy amennyiben a módosítás hatjegyű TEÁOR kódot érint, úgy a módosítási igényben szíveskedjen a fentiekről a nyilatkozatot megtenni, illetve amennyiben a vállalt altevékenység (hatjegyű TEÁOR kód) még nem szerepel a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai Nyilvántartó Rendszerében a regisztrált cég adatainál a „Tevékenységi körök” között, úgy szíveskedjen annak felvételéről haladéktalanul gondoskodni. - Amennyiben a módosítás a munkavégzés területi kiterjedésében, vállalt vármegyék és járások tekintetében szükséges, úgy az újonnan felvenni szándékozott vagy törlendő vármegyéket és a vármegyékhez tartozó, vállalt/törlendő járásokat is szíveskedjen tételesen, egyenként feltüntetni a levélben.
-
Amennyiben telefonszámot, e-mail címet érint a módosítási igény, úgy kérjük, szíveskedjen pontosan megnevezni, hogy a regisztrációja mely pontjában kéri az adat módosítását, ugyanis telefonszám/e-mail cím megadására a regisztrációs felület több pontjában is lehetősége van (úgy, mint Regisztráló vállalkozás hivatalos képviselőjének adatai, Regisztráló vállalkozás kapcsolattartójának adatai, Nyilvános adatbázisban megjelenő adatok).
Kérjük, módosítási kérelmében szíveskedjék egyértelműsíteni, hogy a telefonszám/e-mail cím módosítása a regisztrációs felület mely pontjában szükséges.
A fentieknek megfelelően összeállított és cégszerűen aláírt módosítási igényt a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címre kell megküldeni.
A fentieknek megfelelően összeállított kérelem alapján, az újonnan megadott adatok ellenőrzését követően a kért módosítás(oka)t a regisztrációs felületen átvezetjük, melyről e-mailben értesítjük a kapcsolattartót.
Amennyiben a hiánypótlás visszaküldését követően kiderül, hogy hibás/téves adatot adott meg a hiánypótlás során, úgy szíveskedjen ezt e-mailben jelezni Ügyfélszolgálatunk felé a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címen a regisztráció során kapott (öt betűből és öt számjegyből álló) regisztrációs azonosítójának megjelölésével. E-mailje alapján újabb hiánypótlási felhívást fog kapni, amelyben kérjük a hibás/téves adat javítását.
Amennyiben Önnek rendelkezésére áll a NAV által kiadott „nullás” adóigazolás, úgy kérjük, adóigazolását a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címre küldje meg öt betűből és öt számjegyből álló regisztrációs azonosítójának megjelölésével.
Lehetősége van új jelszót igényelni a „Jelszóemlékeztető” pontban. Amikor jelszóemlékeztetőt kér a regisztrációs oldalon keresztül, a rendszer minden alkalommal egy új, egyedi (biztonságos) jelszót generál Önnek. A rendszer által generált jelszó módosítására nincs lehetőség, ez rendszerbiztonsági kérdés. Mindig a rendszer által utoljára generált jelszóval van lehetősége belépni a regisztrációs felületre.
Amennyiben így sem sikerül az elveszett jelszót pótolni, úgy a regisztrált vállalkozás pontos nevének, adószámának és a regisztráció során kapott egyedi azonosítószámának megjelölésével szíveskedjen írásban, egy cégszerű aláírással ellátott kérelemben a kivitelezoiregisztracio@emi.hu címen kérvényezni, hogy korábbi regisztrációját töröljük a rendszerből.
Amint a törlést elvégeztük, azt e-mailben jelezzük Önnek. Ezt követően lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon.
A regisztráció során megadandó kamarai nyilvántartási számot (KIVREG számot) megtalálja a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oldalán.
Itt a „Kivitelező keresése” – „Adószám törzsszáma” pontban a regisztrálandó vállalkozás adószámának megadását, valamint a lap alján a „Hatókör” pontban az „aktív kivitelezők” kiválasztását követően a „Keresés” gombra kattintva a találatoknál megjelenik a vállalkozás. A vállalkozás neve alatt az első sorban található az a 8 jegyű kamarai nyilvántartási szám (melynek karakterformátuma: 00A00000 vagy 00B00000 /0=számjegy, tehát 2 számjegy, egy A vagy B betű és 5 számjegy/), amelyet a regisztráció során meg kell adni.
Amennyiben Ön nem rendelkezik ezzel az azonosítóval, kérjük, hogy az MKIK oldalán a következő tájékoztató felületen keresztül kapott információk alapján végezze el a kamarai regisztrációt: https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2.
A Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek fejezetének f) pontja szerint: „A vállalkozás tevékenységeinek végzésével kapcsolatban elvárás, hogy a hatályos cégkivonat alapján (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartása alapján) a vállalkozás tevékenységi körei közé az alábbi TEÁOR kód (1. oszlop) bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)”
A fenti pont értelmében:
- A vállalt tevékenységekhez kapcsolódó négyjegyű TEÁOR kódoknak a regisztrált vállalkozás hatályos cégkivonatában (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói nyilvántartásában) kell szerepelnie.
- A négyjegyű TEÁOR kódok vonatkozásában követelmény, hogy a regisztrációt megelőzően legalább 1 naptári évvel már szerepelt adott TEÁOR számú tevékenység a cégkivonatban.
A hatjegyű TEÁOR kódok vonatkozásában a regisztrációs felület kapcsolódó pontjában a következőkről kell nyilatkoznia: „Nyilatkozom, hogy vállalkozásom az alábbi tevékenységet ténylegesen végzi, a gyakorlatban is folytatja és vállalom, hogy ezt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara rendszerében rögzítem.”
Tehát amennyiben a vállalkozás a gyakorlatban is végzi a hatjegyű TEÁOR kóddal jelölt tevékenységet, úgy a regisztrációs felületen ebben a pontban „igen”-t kell jelölnie. Ennek alapján jogosult a kivitelezői regisztrációra és lehetősége van a hatjegyű TEÁOR kódot a regisztrációt követően haladéktalanul felvetetnie a tevékenységi körébe a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai Nyilvántartó Rendszerében (https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2).
A fenti szabály az egyéni és a társas vállalkozó regisztrálókra egyaránt vonatkozik.
Elutasított regisztrációt követően – amennyiben az elutasítás indokául szolgáló ok megszűnt – lehetősége van új regisztrációt benyújtani az ofp.emi.hu oldalon.
A Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek fejezetének f) pontja alapján: „A vállalkozás tevékenységeinek végzésével kapcsolatban elvárás, hogy a hatályos cégkivonat alapján (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartása alapján) a vállalkozás tevékenységi körei közé az alábbi TEÁOR kód (1. oszlop) bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)”
A fenti pont a regisztráló vállalkozásra vonatkozik, azaz a Felhívás 2.1 fejezet f) pontjában szereplő, TEÁOR kódokkal kapcsolatos jogosultsági feltételeket a regisztráló vállalkozás kizárólag saját jogon teljesítheti, alvállalkozó bevonása által nem. Emiatt generálkivitelezőként nem jogosult regisztrálni, csak szakági kivitelezőként.
A Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listában szereplő regisztrációjának technikai törlését abban az esetben kérheti, amennyiben hibás e-mail címmel regisztrált (pl. elírás történt a regisztrációhoz használt e-mail címben) és már a regisztrációt visszaigazoló e-mail sem érkezik meg az Ön postafiókjába.
Ebben az esetben a törlést a hibás e-mail címmel beregisztrált vállalkozás pontos nevének és adószámának megjelölésével a kivitelezoiregisztracio@emi.hu címen e-mailben szükséges kérelmezni. A törlést követően Önnek lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon a helyes e-mail címmel.
A Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listában szereplő regisztrációjának archiválását abban az esetben kérheti, amennyiben az Ön vállalkozásának regisztrációja már beküldésre került a regisztrációs felületen keresztül (tehát beküldött, hiánypótlás alatti vagy elfogadott státuszú és rendelkezik regisztrációs azonosítóval), de időközben az a döntés született, hogy mégsem kíván vállalkozásával regisztrált kivitelezőként részt venni az Otthonfelújítási Programban.
Ebben az esetben regisztrációjának archiválását cégszerűen aláírt kérelemben tudja kezdeményezni, amelynek tartalmaznia kell a regisztrált vállalkozás nevét, adószámát és öt betűből, valamint öt számjegyből álló regisztrációs azonosítóját. Az archiválási kérelmet a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címre szükséges megküldeni.
Tájékoztatjuk, hogy a https://emi.hu/emi_ofp/tajekoztatok.html oldalon elérhető az ÉMI Nonprofit Kft. által készített archiválási kérelem minta.
A 2024. évben az RRF-REP-10-13-1-24-es kódjelű Tanácsadói Regisztrációs Felhívás alapján regisztrált tanácsadó cégek listája elérhető a https://emi.hu/emi_ofp/tajekoztatok.html oldalon.
Ebben az esetben nem szükséges a TEÁOR szám módosítása.
Ebben az esetben nem szükséges a TEÁOR szám módosítása.
Ebben az esetben nem szükséges a TEÁOR szám módosítása.
Ebben az esetben a TEÁOR számok megfeleltetését társaságunk automatikusan elvégzi, így a TEÁOR számok vonatkozásában a vállalkozónak nincs teendője.
A 2025. január 1-jei TEÁOR-váltással kapcsolatos információk és az ezzel járó ügyféli kötelezettségek listája a https://nav.gov.hu/ado/egyeb/2025._januar_1-jei_TEAOR-valtas_es_az_ezzel_jaro_ugyfeli_kotelezettsegek weboldalon érhető el.